Post napisany 08/12/05
Jest pare problemow z nowa wersja, ktore musza byc ogloszone. Jesli zdolam je naprawic napisze cos wiecej, narazie mozna sobie z nimi poradzic.
- Komunikaty Access violation podczas gry.
Nalezy wylaczyc WSZYSTKIE programy dzialajace w tle w Windowsie. Nowe programy, ktore powoduja ten error:
NetZero, Tlen.
- Blad ze zla wersja mapy.
Niektore serwery maja stare wersje map i gdy sie je sciagnie nadpisuja one nowe. Wtedy moga sie pojawic problemy z wejsciem na normalne serwery. Aby to naprawic nalezy wgrac patch 1.3 jeszcze raz albo przekopiowac nowe mapy z powrotem do folderu Soldat/Maps.
- Brakujace scenerie.
Wciskajac alt+tab albo F9 i powrot do gry moze usunac ten blad.
- Awaria serwera dedykowanego podczas zmiany mapy.
Jesli twoj serwer zawiesza sie podczas zmiany mapy i probie sciagniecia mapy przez graczy, prosze wylaczyc sciaganie plikow i nie uzywac innych map niz standardowe (Allow_Download=0 w soldat.ini).
Post napisany 08/05/05
Wreszcie jest. Mam nadzieje, ze wam sie spodoba i bedziecie sie dobrze bawic. Chcialbym podziekowac wszystkim beta testerom za zrobienie tej wersji ze mna i calej spolecznosci Soldat, za wsparcie i cierpliwosc. Mirrory dla plikow sa jak zwykle mile widziane, prosze przysylac linki do mnie. Prosze przeczytac liste zmian, mozna sie z niej dowiedziec o wszystkich nowych opcjach.
Zmiany 1.2.1 - 1.3:
- Dodane nowy tryb gry: Hold the Flag
- Dodane nowe mapy: htf_Mare (by Demonic/Legend), Daybreak, inf_Moonshine (by chakapoko maker),
htf_Void (by MM), ctf_Nuubia (by Troskal), Airpirates (by Ville)
htf_Boxed, htf_Futura, htf_Nuclear (by grand_diablo), htf_Arch (by Sticky), htf_Desert (by DeMonIc)
- Dodane mozliwosc wyrzucenia flagi (nalezy wcisnac skok + kucanie naraz, domyslnie W + S)
- Dodane nowy ruch - nalezy wcisnac dopalacze podczas skoku do tylu aby zrobic przewrot w tyl
- Dodane plomienie z miotacza przylepiaja sie do ludzi i powoduja powolna smierc w meczarniach, moga sie przenosic
- Dodane imiona graczy w druzynie pojawiaja sie na brzegach ekranu (F2 wlacza i wylacza ta opcje)
- Dodane statystki zabojstwa (odleglosc strzalu, czas lotu pocisku i liczba rykoszetow)
- Dodane opcja ulubionych serwerow z nazwa serwera, IP, portem i haslem
- Dodane przyczyna i imie glosujacego wyswietla sie podczas glosowania
- Dodane podczas gry ze zmienionymi bronmi, wszystkie statystyki pojawiaja sie obok nazwy broni w menu
- Dodane podczas wybierania broni pojawiaja sie male informacje (dla nowych graczy, zostaje usuniete po paru grach)
- Dodane po wpisaniu poczatku czyjegos imienia w chat'cie i wcisnieciu Tab imie zostaje dokonczone automatycznie
- Dodane wiecej tekstu moze byc wpisane i pokazane w chat'cie (dlugie teksty sa skalowane)
- Dodane widz moze przejsc do trybu wolnej kamery po wcisnieciu skoku (domyslnie klawisz W)
- Dodane imiona pojawiaja sie przy graczach w trybie widza
- Dodane opcja do zmiany ilosci zabojstw/smierci do zyskania/utraty broni w trybie Advance
- Dodane opcja wyboru zadnej broni podrecznej
- Dodane czas karny w Infiltration i HTF gdy druzyny sa nierowne
(punkty sa wtedy dodawane co 5 sekund + 2 sekundy za kazdego czlonka druzyny wiecej)
- Dodane punkty karne w Infiltration gdy druzyny sa nierowne (30 punktow za flage - 5 punktow za kazdego czerwonego wiecej)
- Dodane pelna mozliwosc edycji broni (wystarczy zmienic plik 'weapons.ini'), serwery ze zmienionymi bronmi maja prefiks '(WM)'
- Dodane opcje Infiltration i HTF w soldat.ini -
Blue_Points_Time (czas w sekundach dla niebieskich do uzyskania punktow);
Red_Points_Capture (ilosc punktow za zdobycie flagi); HTF_Points_Time (czas do uzyskania punktu w sekundach)
- Dodane opcje soldat.ini - Max_Flood_Warnings, Max_Ping_Warnings, (ilosc ostrzezen serwera przed kick'iem),
MaxConnections (maksymalna ilosc polaczen przy sciaganiu pliku, nalezy zmniejszyc gdy serwer zawiesza sie)
Disable_AntiCheat_Kick (wylacza anti-cheat), TooMuch_Packets_*, Flooding_Packets_*
(ilosc pakietow potrzebnych do flooda, zbyt duzej ilosci pakietow od klienta)
- Dodane opcje soldat.ini do zmieniania czestosci wysylania pakietow T1_*,
dziala gdy polaczenie jest ustawione na T1 (Internet_Connection=3)
przyklad: T1_Snapshot=40, wysyla ten pakiet co 40 jednostek(60 jednostek = 1 sekunda).
- Dodane opcje KillConsole_Length i MainConsoleLength w soldat.ini
- Dodane uruchamianie modow Soldat z parametru "-mod" np. "Soldat.exe -mod HarryPotter"
- laduje grafiki, dzwieki i teksty z plikow w folderze SoldatModsHarryPotter
- Dodane plik "SoldatTxtfont.ini", pozwala na zmiane fontow w grze (przydatne w modach i tlumaczeniach)
- Dodane animacje plomieni sa w innych plikach niz eksplozja (dla tworcow modow)
- Dodane pliki "m2-2.bmp" i "bow-2.bmp", powoduja ze te bronie nie musza byc symetryczne (dla tworcow modow)
- Dodane komenda gracza "/info" - wyswietla informache od serwera: adres, czas, nastepna mapa itp.
- Dodane komenda "/loadwep" do przeladowania 'weapons.ini', pomocne przy tweakowaniu ustawien
- Dodane komenda /loadwep dziala z innymi plikami np. /loadwep weapons121 (laduje plik weapons121.ini)
- Dodane komenda "/loadcon" do przeladowania soldat.ini w grze, przydatne przy tweakowaniu ustawien sieciowych
- Dodane komenda "/gamemode X" do zmieniania trybu gry (X = 0 DM, 1 PM, 2 TM, 3 CTF, 4 RM, 5 INF, 6, HTF)
- Dodane komendy: "/advance 0-1", "/realistic 0-1", "/survival 0-1", do zmieniania trybow gry (np. /realistic 1)
- Dodane komenda "/unbanlast" odbanowuje ostatnia osobe, ktora zostala zbanowana
- Dodane komenda "/banlast" (podobnie jak /kicklast, banuje ostatnia osobe jaka weszla na serwer, ban na 1 godzine)
- Dodane komenda "/kill X" (zabija X - nazwa gracza lub numer) (oczywiscie to komenda serwera)
- Dodane dostosowanie ilosci wysylanych pakietow w zaleznosci od ilosci graczy (plynniejsza gra dla mniejszej ilosci osob,
mniej przepustowosci dla wiekszej ilosci, moze byc wylaczone w soldat.ini 'PacketRate_Adjusting=0')
- Dodane dzialajaca pauza dla serwera i graczy
- Dodane jesli gracz, ktory jest glosowany aby opuscic gre wyjdzie z gry to zostaje tymczasowo zbanowany
- Dodane rozne pliki gostka dla drugiej druzyny (dla modow, mozliwosc dwoch roznie wygladajacych druzyn)
- Dodane rozne pliki wystrzalow z broni (dla modow)
- Dodane klawisz F8 do przewijania dem
- Dodane nowe metody anti-cheat
- Dodane (self-bink) bronie automatyczne staja sie mniej celne przy ciaglym strzelaniu
- Zmodyfikowane wszystkie bronie wywazone od nowa
- Zmodyfikowane bronie: shotgun ma wiekszy odrzut, mniejszy poziomy odrzut z miniguna
- Zmodyfikowane LAW ma czas potrzebny do strzalu, nalezy przytrzymac strzal przez okolo 0.3 sekundy aby wystrzelic
- Zmodyfikowane ciala zachowuja impet po smierci
- Zmodyfikowane survival mode konczy sie gdy wszyscy zgina w druzynie w CTF i punkt jest dodawany dla zwyciezcow
- Zmodyfikowane w survival mode wszyscy gracze i flagi respawnuja sie po skonczonej rundzie
- Zmodyfikowane gracz dolaczajacy do gry survival mode jest martwy az do konca rundy
- Zmodyfikowane bonus flame god jest krotszy (10 sekund) i dziala we wszystkich trybach
- Zmodyfikowane miotacz plomieni nie jest tracony po skonczonym bonusie
- Zmodyfikowane zwiekszony pole podnoszenia (flag, broni etc.)
- Zmodyfikowane kursor robi sie wiekszy od efektu bink (np. po otrzymaniu strzalu podczas trzymania np. Barreta)
- Zmodyfikowane przy glosowaniu nalezy wpisac przyczyne glosowania
- Zmodyfikowane nie mozna zrobic glosowania przez 2 minuty od poprzedniego
- Zmodyfikowane teksty z taunt.txt sa automatycznie wysylane po wcisnieciu klawisza Alt+key,
po wcisnieciu klawisza chat teksty moga byc wybierane stara metoda
- Zmodyfikowane glosnosc mp3 jest niezalezna od dzwieku
- Zmodyfikowane konsola jest bardziej przezroczysta gdy bronie lub pole wyboru druzyny sie pojawia
- Zmodyfikowane wyrzucona komenda "/adminpass" ze wzgledow bezpieczenstwa
- Zmodyfikowane "mapslist.txt" jest przeladowywana co zmiana mapy
- Zmodyfikowane flagi sa opuszczane nie respawnowane po wyjsciu gracza z gry
- Zmodyfikowane kat rykoszetu jest nieznacznie wiekszy
- Zmodyfikowane rambomatch: gracze nie moga siebie zabijac jesli ktos jest rambo
- Zmodyfikowane stosunek obrazen dla glowy, 5% mniej (aktualny stosunek: nogi 90%, tors 100%, glowa 115%)
- Zmodyfikowane punkt startu pocisku w sieci zalezy od pingu gracza i gracza ktory wystrzelil
- Zmodyfikowane kamera widza jest szybsza
- Zmodyfikowane ban za flood trwa 20 minut
- Zmodyfikowane punkty za zdobycie flagi = 20 punktow
- Zmodyfikowane admini nie moga byc zkickowani
- Zmodyfikowane serwer jest automatycznie odpauzowany gdy wszyscy gracze wyjda z gry
- Zmodyfikowane idle kick za nicnierobienie jest mniejszy (3 minuty)
- Zmodyfikowane "/setteam5" dziala we wszystkich trybach
- Zmodyfikowane automatyczne sortowanie po pingu w liscie serwerow dziala tylko gdy cala lista jest sciagnieta lub cancel wcisniete
- Zmodyfikowane lub naprawione mapy Arena2, ctf_B2b, ctf_Viet
- Naprawione zabijanie sie przy rzucaniu granatu
- Naprawione kolizje pily, mozliwosc masakrowania zwlok
- Naprawione niemoznosc chatowania modczas zmiany mapy
- Naprawione czas nie uplywa przy pauzie
- Naprawione gra mp3 po zapetleniu listy
- Naprawione Advance cheat pozwalajacy wybrac bron z klawiatury
- Naprawione odrzut hosta po strzale
- Naprawione LAW exploit (porzucony LAW musi byc przeladowany)
- Naprawione alt+F4 nie robi screenshota
- Naprawione synchronizacja czasu z serwerem
- Naprawione friendly fire dla klientow (gracze z druzyny nie krwawia)
- Naprawione przy trzymaniu dwoch broni tego samego typu - tracenie obu przy wyrzucaniu
- Naprawione bug gdy pocisk trupa nie robil zadnych uszkodzen
- Naprawione konsola ze smierciami robi sie bardziej przezroczysta po wyswietleniu menu graczy
- Naprawione bug M79 ze strzelaniem przy scianie
- Naprawione szybkie pociski przeszywajace sciany
- Naprawione powody zacinania broni
- Naprawione powody wyciszania graczy (mute bug)
- Naprawione powody niewidocznych pociskow w multiplayer
- Naprawione respawn w serwerze dedykowanym (jesli jest mniej graczy, mniej sekund jest potrzebnych do respawnu)
- Naprawione "biodro.bmp", "biodro2.bmp" i "reka.bmp"
- Naprawione gracz nie dolacza sie z powrotem do swojej druzyny po wybraniu z menu swojej druzyny
(moze byc uzywane do wyjscia z menu druzyny)
- Naprawione serwer w czasie pauzy pozwala graczom sie dolaczyc
- Naprawione bug ze zmienionymi animacjami
- Naprawione czas respawnu nie pokazywany po zmianie druzyny z trybu widza
- Naprawione zmiana trybu wideo podczas dolaczania do serwera z blednym haslem
- Naprawione wartosc soldat.ini "Record_Time=", czas w minutach nagrywania automatycznego dema
- Naprawione wszystkie logi sa aktualizowane co minute (moze byc zmienione w soldat.ini "LogFilesUpdate=")
- Naprawione punkt widocznosci w trybie realistic, gracze z glowami w scianie sa widoczni
Post napisany 08/04/05
SCTFL dobiegl konca. W finale pomiedzy zmierzyly się Hawt Secks i Shadow Warriors. /HS/ pokonalo [SW] roznica dziewieciu flag tym samym zwycieza w szostej edycji SCTFL. Gratulujemy i zyczymy polskim druzyna rownie duzych sukcesow ;)
/HS/
T.J. Ford
el brado
Scubasan
Toto silent
[SW]
Atlan
Sha|Mysteri
Perry
Uran
ctf_B2b
/HS/ 2:0 [SW]
ctf_B2b
[SW] 0:0 /HS/
ctf_Voland
/HS/ 10:3 [SW]
Yogurt & Gangsta
Post napisany 08/03/05
Tworze nowa wersje Soldat juz od jakiegos czasu. Duzo czasu zostalo poswiecone na testowanie, przez ostatni miesiac pracowalismy glownie nad wywazeniem broni. Nie bylo to latwe i mam nadzieje, ze docenicie co zrobilismy. Jestem zadowolony z nowej wersji, bedzie mnostwo dodatkow i poprawek. Numer wersji bedzie 1.3, wiec jest to nastepny wiekszy krok dla Soldat. Powinienem wypuscic ta wersje w ciagu nastepnych dni, jesli nic niespodziewanego sie nie zdarzy.
MM